keywanta

keywanta

keywanta

keywanta

پایان نامه اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ‌تاریخی بنی حماد در الجزایر

چکیده :‌
موضوع : بررسی اوضاع سیاسی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی بنی حماد در الجزایر.
حکومت حمادی از سال ۴۱۹ ه.تا ۵۴۷ ادامه داشت و حدود یک قرن و نیم سال توسط مغربی های اصیل به قدرت رسیدند عرصه حکومت آمدند قبل از آن مغرب شاهد حکومت بنی رستم ایاضی بود که تامدت را پایتخت خویش قرار داده بودند و توسط فاطمیون سرنگون شدند دولت حمادی در دوران حکومت مغرب در الجزایر نقش مهمی در گسترش اسلام و زبان عربی داشتند حماد توانست در استقلال و ایجاد دولتی واحد بر بادیس بن مغر پیشی گیرد پس از آن سعی و تلاش فراوانی از خود نشان داد تا این دولت را تشکیل داده و آنرا سازماندهی و بر آن حکومت کند.
نظام حکومتی آنان استبدادی موروثی بود حاکمان خود را از تشکیل دولت و کابینه مشورتی برای اداره امور مملکتی و نظامی محروم نمی ساختند پس از حماد، پسرش قائد و پس از او محسن و… ، عهده‌دار امور حکومتی گشته تا به یحیی بن عزیز که سقوط حمادی ها در زمان او صورت گرفته رسید.
پیروی از ارعاب ، اجبار ، قساوت که پایه‌گذار آن حماد بود باعث عصیان گری بسیاری از قبایل گشته و آنان را با خانوادة حمادی درگیر کرد، آنان به زور ارتش حکومت کرده و گاهی علیه یکدیگر اقدام به کودتا و شورش می کرند.‌

فهرست مطالب
عنوان                                 صفحه
فصل اول: کلیات
پیشینه پژوهش
بیان مسئله
پرسش های پژوهش
اهداف پژوهش
تحلیل منابع تحقیق
فصل دوم : اوضاع جغرافیایی مغرب اوسط به دوران فرمانروایی بین حماد
الف) شهرهای مهم بنی حماد (از دید جغرافیایی تاریخی )‌
۱-    قلعه بنی حماد(پایتخت بنی حماد)‌
۲-     شهرأشیر
۳-     شهر بجایه
ب) کشاورزی دولت بنی حماد
۱-    محصولات کشاورزی
۲-    دامداری و پرورش طیور و غیره
ج)‌اقتصاد و صنایع بین حماد
۱-بازرگانی و دادو ستد (تجارت داخلی و خارجی )‌
۲- استخراج معدن
۳- صنایع دستی
۴- راه های خشکی و دریایی و غیره…
۵- ضرب سکه
۶- صادرات و واردات
فصل سوم :‌اوضاع سیاسی ـ تاریخی دوران بنی حماد
۱-اصل و نسب حمادیون
۲- مؤسس دولت بین حماد
۳- فرمانروایان حمادی
حماد بن بلکین (۴۰۵ ـ ۴۱۹ ـ ه.ق)
قائد بن حماد (۴۱۹‏‏‏ـ ۴۴۶)
محسن بن قائد ( ۴۴۶ ـ ۴۴۷)
بلکین دوم ابن محمد( ۴۴۷ـ ۴۵۴)
ناصرابن علناس  (۴۵۴ ـ ۴۸۱)
منصور ابن ناصر  (۴۸۱ـ۴۹۸)
بادیس بن منصور (۴۹۸ـ ۵۱۵)
یحیی بن عزیر (۵۵۱ـ ۵۴۷)
غلبه موحدون
فصل چهارم :‌اوضاع اجتماعی حمادیان
قومیت ،‌زبان ،‌دین ، مذهب حمادیان
الف)طبقات مردم
اشراف ، بزرگان (فرمانرواـ شاهزادگان ـ وزراء و ….)
تجار و بازرگانان
صاحبان حرف و صنایع
کشاورزان و کارگران
ب) اوضاع اداری دولت بنی حماد
۱-فرمانروایی
۲- وزارت و کتاب
۳-دادگستری
۴- شرطه
۵- حسبه
۶-دیوانهای مهم عصر‌بنی‌حماد‌(عرض ـ مظالم ـ برید ـ اشراف‌و …)‌
۷- بیت المال
۸- خراج و مالیات
فصل پنجم :‌اوضاع فرهنگی بنی حماد
الف ) آموزش و پرورش
۱-نهادهای آموزشی (مسجد ـ مکتب خانه ـ رباط ـ خانقاه و …)
۲-علوم نقلی (قرآن ـ سنت ـ حدیث ـ تفسیرـ فقه و اصول و …)
۳-علوم ادبی (نثر و نظم و ….)
۴-علما و دانشمندان عصر حمادی
ب) آثار و ابنیه دوران حمادیان (مساجد ـ رباط ها ـ پل ها ـ کاخ ها ، … )
چکیده رساله به انگلیسی
عکس ها و نقشه ها و تصاویر
کتابشناسی پایان رساله

   المراجع العربیه

۱-   ابن حمدیس القطی‌(د.سعد شلبی) رساله ما جستیر بدارالعلوم (فی تاریخ الارب) .

۲-  الاستبصار فی عجایب الامصار – وصف مکه و المدینه و مصر و بلاد المغرب – لکتاب مراکشی من کتاب القرن السادس الهجری – نشر و تعلیق د – سعد زغلول عبدالحمید، مطبعه جامعه الاسکندریه سنه ۱۹۵۸م.

۳-   االاسلام (هنری ماسیه) ترجمه بهیج شعبان – منشورات دارعویدات – بیروت.

۴-  الاسلام فی المغرب و الاندلس (لیفی بروفنسان) – ترجمه د –السید عبدالعزیر سالم – نشر مکتبه النهفته المصریه – سلسله الالف کتاب سنته ۱۹۵۶ م.

۵-   الاسلام و الثقافه العربیه ج۱ (جزء الاول) (د. حسن احمد محمود)‌- دارالنهفته المصریه ۱۹۶۳ م.


دانلود فایل

پایان نامه انعطاف پذیری و تمرینات کششی – تربیت بدنی

۱ـ۱ مقدمه
انعطاف‌پذیری یکی از اجزاء آمادگی جسمانی و یک بخش کلیدی در پیشگیری از آسیب و بهبود اجرای ورزشی می‌باشد ( ). در افراد غیرفعالی که عادت به زندگی کم تحرک دارند، عضلات و تاندون‌هایشان کوتاه و فاقد قابلیت کشش می‌شوند. به عبارت دیگر دستگاه عضلانی در نتیجه بی‌تحرکی، به تدریج قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و در نهایت دچار کاهش قابلیت کشش می‌شود(  ). برای توسعه سریع انعطاف‌پذیری، تمرینات مربوط به گرم کردن اجرا می‌گردد که در نتیجه اجرای یکسری حرکات کششی تا میزان محدودی می‌توان برانعطاف‌پذیری افزود، لیکن این نوع تمرینات به تنهایی نمی‌تواند سبب بهبود انعطاف‌پذیری در درازمدت شود( ). امروزه تمرینات کششی به منظور توسعه انعطاف‌پذیری، بخش مهمی از هر نوع فعالیت جسمانی به شمار می‌رود ( ).
چندین شیوه کششی شامل ایستا ، پویا  و تسهیل عصبی ـ عضلانی گیرنده‌های عمقی  (PNF) افزایش در انعطاف‌پذیری را نشان داده‌اند(  ).

۲ـ۱ بیان مسأله
تمرینات انعطاف‌پذیری به طور کلی به عنوان یک بعد مهم در اجراهای ورزشی پذیرفته شده است و بطور وسیعی بعنوان یک شیوه مؤثر در درمان و پیشگیری از آسیبها مورد استفاده قرار گرفته است. تمرینات کششی برای افزایش قابلیت کشسانی بافت،  و بدین طریق افزایش دامنه حرکت مفاصل ویژه طراحی شده‌اند. اعتقاد بر این است که افزایش دامنه حرکت عملکردهای ورزشی را بهبود و شدت و تعداد آسیبها را کاهش می‌دهد ( ). با وجود اینکه عوامل ارثی نقشی تعیین کننده در انعطاف‌پذیری ایفاء می‌کنند، حرکت‌پذیری  مفصل می‌تواند از طریق یک برنامه منظم حرکات توسعه دهنده انعطاف‌پذیری حفظ و یا توسعه داده شود.( )

 

منابع:

۱-  کلخوران، ج. (۱۳۷۳) مقایسه دو روش کششی ایستا و انقباض استراحت در عضلات همسترینگ ،‌پایان نامه کارشناسی ارشد،‌دانشگاه تهران.

۲-  قاسمی، س.ع. (۱۳۸۰) بررسی تمرینات کششی ایستا وPNF بر دامنه حرکتی مفصل زانو در ورزشکاران آمپوته از ناحیه زیر زانو، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.

۳-  رضا قلی زاده، م. (۱۳۸۰) ،‌مقایسه تاثیر دو روش تمرین کششی ایستا و PNF (شیوه C-R) روی دامنه کششی و قدرت عضله همسترینگ مردان غیرورزشکار ،‌پایان نامه کارشناسی ارشد،‌دانشگاه شهید بهشتی.


دانلود فایل

پایان نامه امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل

چکیده

جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد:

الف) کاهش تولید آلاینده ها

ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.

در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد.

 دو مبحث بنیادی در این تحقیق عبارتند از:

الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز.

ب) بررسی امکان سنجی استفاده از امواج آکوستیکی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل

 نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی  ۱۰-۰۱/۰میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از ۴/۰ میکرون می باشند.

بدین منظور، مدل سازی عددی در مورد انباشت اکوستیکی برای بدست آوردن پارامترهای آزمایش و تاثیر این پارامترها در شبیه سازی و نتایج آزمایش انجام شد.

نتایج آزمایشگاهی حاصله نشان می دهد که از امواج آکوستیکی برای جداسازی ذرات گازهای خروجی اگزوز با بازده بالا می توان استفاده کرد. سیستم فیلتراسیون آکوستیکی برای ذرات بزرگتر از ۰٫۲ میکرون و برای دبی عبوری کوچکتر از ۳۰ لیتر بر دقیقه، در گستره توان صوتی اعمالی  ۳۰ وات، کارآیی دستگاه نشست دهنده بیشتر از ۹۵ درصد می باشد. برای دبی ۵۰ لیتر بر دقیقه با توان صوتی ۳۰ وات بازده ۴۵% می باشد که برای افزایش بازده فیلتراسیون در دبی های بالاتر، میتوان از چند سیستم به صورت موازی استفاده نمود.

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                         صفحه
۱-فصل اول: مقدمه    ۱
۲- فصل دوم: مروری بر ادبیات و اصول و مبانی نظری    ۴
۲-۱ مقدمه    ۵
۲-۲ سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها    ۸
۲-۲-۱ صافی های کیسه ای    ۸
۲-۲-۲ ته نشین کننده های ثقلی    ۸
۲-۲-۳ شوینده ها    ۹
۲-۲-۴ سیکلونها    ۹
۲-۲-۵ نشست دهنده الکتروستاتیک    ۹
۲-۳ زمینه تاریخی    ۱۰
۲-۴  مکانیزمهای انباشت آکوستیک    ۱۱
۲-۴-۱ فعل و انفعالات اورتوکینتیک    ۱۱
۲-۴-۲ فعل و انفعالات هیدرودینامیک    ۱۷
۲-۴-۳ واکنشهای آشفتگی آکوستیک    ۲۰
۲-۴-۴ روان سازی آکوستیک    ۱۹
۲-۴-۵ توده آکوستیک    ۲۳
۲-۵ مدلهای شبیه سازی فعلی    ۲۴
۲-۵-۱ مدل وولک    ۲۴
۲-۵-۲ مدل شو    ۲۵
۲-۵-۳  مدل تیواری    ۲۵
۲-۶ مدل سانگ    ۲۵
۳-فصل سوم: روشها و تجهیزات    ۲۷
۳-۱ مقدمه    ۲۸
۳-۲ روش شبیه سازی انباشت آکوستیک    ۲۸
۳-۲-۱ فرضیات انجام شده در مدل سازی    ۲۸
۳-۲-۲ الگورِیتم مدل سازی    ۲۹
۳-۳  سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی    ۳۰
۳-۳-۱ سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات    ۳۰
۳-۳-۲ آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی    ۳۳
۳-۳-۳ مواد مورد استفاده    ۴۱
۳-۴ کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی     ۴۳
۴- فصل چهارم: نتایج و تفسیر آنها    ۴۵
۴-۱ مقدمه    ۴۶
۴-۲ نتایج آزمایشگاهی    ۴۷
۴-۲-۱  اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات
خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی    ۴۶
۴-۳ آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی    ۴۹
۴-۳-۱ آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی    ۴۹
۴-۳-۲ رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله    ۵۲
۴-۳-۳ اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل    ۵۵
۴-۳-۳-۱ اعمال امواج آکوستیکی برروی ذرات درحالت بدون دبی و ساکن    ۵۵
۴-۳-۳-۲ اعمال امواج بر روی جریان ایروسل    ۶۲
۴-۴ بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی
در خروجی موتور های دیزل    ۶۷
۴-۴-۱ بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه    ۶۵
۴-۴-۲  بررسی اثر توان اعمالی امواج    ۷۲
۴-۴-۳ بررسی تاثیر دما و فشار    ۷۵
۴-۴-۴  تأثیرات فرکانس صدا    ۷۷
۴-۴-۵ اثر اندازه ذرات    ۷۷
۵- فصل پنجم    ۷۹
فهرست مراجع    ۸۳
ضمیمه ۱    ۸۵
ضمیمه ۲    ۸۸
ضمیمه ۳    ۹۵

فهرست نمودارها

شکل ۲-۱- حجم انباشت آکوستیک    ۱۲
شکل ۲-۲- حجم واقعی انباشت آکوستیکی    ۱۴
شکل ۲-۳- مکانیزم های آشفتگی    ۲۰
شکل ۲-۴- شکل موج سرعت آکوستیک درشدت بالا    ۲۲

شکل ۳-۱- دستگاه برخورد دهنده چند مرحله ای    ۳۱
شکل ۳-۲- سیستم حذف ذرات بزرگ    ۳۲
شکل ۳-۳- دستگاه شمارنده ذرات    ۳۳
شکل ۳-۴- منبع امواج آکوستیکی    ۳۴
شکل ۳-۵- دستگاه منبع ایجاد سیگنال    ۳۵
شکل ۳-۶- دستگاه Amplifier    ۳۶
شکل ۳-۷- دستگاه فرکانس متر    ۳۶
شکل ۳-۸- بلندگو و horn    ۳۷
شکل ۳-۹- صفحه بازتاب کننده امواج و لوله فلزی برای خروج گازها    ۳۸
شکل ۳-۱۰- فشار سنج دیجیتالی    ۳۸
شکل ۳-۱۱- دستگاه تولید کننده ایروسل تک توزیعی    ۳۹
شکل ۳-۱۲- دستگاه مولد ایروسل چند توزیعی    ۴۰
شکل ۳-۱۳- دبی سنج    ۴۱
شکل ۳-۱۴- توزیع اندازه ذرات خروجی از دستگاه تولید کننده ایروسل    ۴۳

شکل ۴-۱- توزیع جرمی ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی    ۴۶
شکل ۴-۲-  درصد جرمی توزیع ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی    ۴۶
شکل ۴-۳- توزیع فشار آکوستیکی در cm10 از بالای لوله    ۴۹
شکل ۴-۴- توزیع فشار آکوستیکی در cm17 از بالای لوله    ۴۹
شکل ۴-۵- توزیع فشار آکوستیکی در cm150 از بالای لوله    ۵۰
شکل ۴-۶- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس ۲۰۰ (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار    ۵۱
شکل ۴-۷- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس ۶۵۰ (Hz) بر اساس مینیمم فشار    ۵۱
شکل ۴-۸- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فرکانس ۸۳۰ (Hz) بر اساس ماکزیمم فشار    ۵۲
شکل ۴-۹- setup استفاده شده در حالت بدون جریان    ۵۴
شکل ۴-۱۰-  تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 200    ۵۶
شکل ۴-۱۱- محل نقاطی که در آن ایروسل ها به دیواره چسبیده اند    ۵۷
شکل ۴-۱۲- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 650     ۵۸
شکل ۴-۱۳- تست نشست آکوستیکی برای حالت بدون دبی و فرکانسHz 830     ۵۹
شکل ۴-۱۴- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=250 L/h    ۶۱
شکل ۴-۱۵- تست نشست آکوستیکی برای حالت  Q=250 L/hourو فرکانسHz 830     ۶۲
شکل ۴-۱۶- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=27.8 L/min)    ۶۳
شکل ۴-۱۷- تست نشست آکوستیکی برای حالت  Q=27.8 L/minو فرکانسHz 830     ۶۴
شکل ۴-۱۸- setup استفاده شده برای استفاده از ذرات توزیع اندازه مختلف و استفاده از دستگاه شمارنده ذرات    ۶۶
شکل ۴-۱۹- تاثیر دبی جریان بر بازده فیلتراسیون    ۶۸
شکل ۴-۲۰- تاثیر زمان اعمال جریان بر  اندازه ذرات در مدل سازی عددی    ۶۹
شکل ۴-۲۱- بررسی تاثیر زمان اعمال امواج در توزیع اندازه ذرات و مقایسه بین نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی در فرکانس ۲۰۰ Hz در حالت لوله سر بسته    ۷۰
شکل ۴-۲۲- تاثیر توان الکتریکی امواج بر بازده فیلتراسیون    ۷۲
شکل ۴-۲۳- تاثیر دما در نرخ انباشت آکوستیکی    ۷۴
شکل ۴-۲۴- تاثیر فشار گاز در نرخ انباشت آکوستیکی    ۷۵
شکل ۴-۲۵- تاثیر اندازه ذرات در انباشت آکوستیکی    ۷۶

فهرست جداول

جدول ۴-۱- فرکانس های بحرانی    ۴۸
جدول ۴-۲- توزیع فشار آکوستیکی در فرکانس های مختلف    ۴۸
جدول ۴-۳- بررسی اثر دبی در بازده فیلتراسیون    ۶۷
جدول ۴-۴- بررسی اثر توان صوتی در بازده فیلتراسیون    ۷۱

فهرست مراجع

 [۱] Engineering Fundamental Of Internal Combustion Engine, Willard    W. Pulkrabek.

[2] Magill, P.L, F.R. holden, C. Ackley, Air pollution Handbook, Mc Graw hill, 1996.

[3] Ludwig, Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants, Houston, London, Gulf Pub Co, Book Division, 1984.

[4] Mercer; Aerosol Technology in Hazard Evaluation, American Industrial Hygiene Association, London, Academic Press, 1973.

[5] H. S Patterson, R. Whytlaw-Gray and W. Cawood, Proc .Roy.Soc. Vol. 124, p502, 1929.


دانلود فایل

پایان نامه تجلی اوصاف امام علی در ادب فارسی

چنین گوید ابوالحسن عبدالله ابن المقفع، رحمه الله،‌ پس از حمد باری، عز اسمه، و درود بر سید المرسلین، علیه الصلاه و السلام، که ایزد تبارک و تعالی بکمال قدرت و حکمت عالم را بیافرید، و آدمیان را بفضل و منت خویش عزیمت عقل و رجحان خرد از دیگر جانوران ممیز گردانید، زیرا که عقل بر اطلاق کلید خیرات و پای بند سعادات است، و مصالح معاش و معاد دوستکامی دنیا و رستگاری آخرت بدو باز بسته است. و آن دو نوع است : غریزی که ایزد جل جلاله ارزانی دارد؛ و مکتسب که از روی تجارب حاصل آید. و غریزی در مردم بمنزلت آتش است در چوب، و چنانکه ظهور آن بی ادوات آتش زدن ممکن نباشد اثر این بی تجربت و ممارست هم ظاهر نشود،

دانلود فایل

دانلود پایان نامه آگاهی مدیران آموزش و پرورش و موفقیت آنها

مقدمه:

رشد و گسترش همه‌جانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه نهادها و سازمانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و.‌.. و همچنین کثرت تعداد دانش‌آموز و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایر کارکنان، اختصاص منابع مالی عظیم، مسائل و مشکلات زیادی را در سازمانهای گوناگون این نهاد اساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است که کشورهای مختلف جهان، بخصوص بعد از تئوری «مدیریت علمی تایلور» دریابند که سازمانهای آموزشی و پرورشی نیز همانند دیگر سازمانهای اداری، اقتصادی و.‌.. (حتی بیشتر از آنها) نیاز به مدیریت سنجیده و هوشمندانه دارند و بایستی مدیران تحصیل کرده و مجرب که از استعداد و توانایی لازم برخوردارند، مسئولیت ادارة این گونه سازمانها را برعهده داشته باشند، تا با استفاده از علم و هنر مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی، مسائل و مشکلات را کاهش داده و با برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و تصمیم‌گیری درست و مناسب، از بروز آنها تا حد امکان جلوگیری بعمل آورند و نظام تعلیم و تربیت را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند (قرائی مقدم، ص۸)

فهرست مطالب

آگاهی مدیران آموزش و پرورش و موفقیت آنها

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و پیشینه طرح ۲

مقدمه: ۳

بیان مسأله: ۵

اهداف تحقیق: ۶

فرضیات تحقیق: ۸

فرضیات فرعی: ۸

تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات: ۹

آگاهی مدیران: ۹

موفقیت مدیران: ۹

فصل دوم ۱۰

مدیریت: ۱۱

تاریخچه مدیریت: ۱۲

قرن بیستم و آغاز مطالعه منظم علمی مدیریت ۱۳

اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمانهای آموزشی: ۱۶

تئوری اداری: ۱۶

دورة کلاسیک مدیریت (شیرازی، ص۴۸) ۲۰

کاربرد تئوری اداری در آموزش و پرورش: ۲۱

بوروکراسی یا دیوانسالاری: ۲۲

دورة کلاسیک نو (مکتب روابط انسانی): ۲۳

خلاصه مطالب دوره کلاسیک نو (شیرازی، ۱۳۷۳، ص۵۱) ۲۶

مکتب رفتاری (نگرش رفتاری): ۲۷

نگرش سیستمی: ۲۷

مدیریت اقتضایی: ۲۸

مدیریت آموزشی: ۳۰

اهمیت مدیریت آموزشی: ۳۰

تعاریف مدیریت آموزشی: ۳۲

اهداف مدیریت آموزشی: ۳۳

وظایف مدیران آموزشی: ۳۴

برنامه‌ریزی: ۳۷

۴ـ تعیین خط مشی‌ها و روشها و ملاکهای عملیات ۳۸

انواع برنامه‌ریزی: ۳۸

۲ـ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت: ۳۹

۳ـ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی: ۳۹

محاسن برنامه‌ریزی: ۳۹

محدودیت‌های برنامه‌ریزی: ۴۰

سازماندهی: ۴۱

هدایت و رهبری: ۴۱

هماهنگی: ۴۳

تصمیم گیری: ۴۴

انواع تصمیمات: ۴۴

فرآیندهای تصمیم گیری: ۴۵

تصمیم گیری در مدیریت آموزشی: ۴۵

کنترل و ارزشیابی: ۴۶

سوابق تحقیق: ۴۸

تحقیقات داخلی: ۴۸

تحقیقات خارجی: ۵۵

فصل سوم ۵۷

مقدمه: ۵۷

روش تحقیق ۵۷

روش گردآوری اطلاعات ۵۷

ابزار گردآوری اطلاعات: ۵۸

میزان آگاهی مدیران از وظایف مدیریت ۵۹

میزان عملکرد مدیران در زمینه هر یک از مقوله ها ۶۰

نحوه ارزش گذاری سئوالات پرسشنامه عملکرد مدیران بر اساس طیف لیکرت ۶۰

روایی و پایایی پرسشنامه: ۶۰

جامعه آماری ۶۱

تعداد و روش نمونه گیری ۶۳

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۳

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها ۶۴

مقدمه: ۶۵

۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۵

نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۶

جدول ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

نمودار ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

جدول ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

نمودار ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

جدول ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

نمودار ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

جدول ۴-۵ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۰

نمودار ۴-۵ توزیع دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۱

جدول ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر اساس شاخه تحصیلی ۷۱

نمودار ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر حسب شاخه تحصیلی ۷۲

بخش دوم ۷۳

فرضیه اول: ۷۳

فرضیه دوم: ۷۴

فرضیه سوم: ۷۵

فرضیه چهارم: ۷۵

فرضیه ششم: ۷۷

جدول ۴-۱۲ همبستگی مؤلفه های وظایف مدیریت با عناصر موفقیت شغلی ۷۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ۸۰

پیشنهادات: ۸۴

پرسشنامه دبیران ۸۵

پرسشنامه مدیران ۸۶

دانلود فایل