keywanta

keywanta

keywanta

keywanta

دانلود روش تحقیق هوش هیجان

چکیده:

نخستین بار دانشمندی به نام سالوی در سال ۱۹۹۰ اصطلاح هوش هیجانی را برای بیان کیفیت، درک احساسات، هم دردی با دیگران و نیز اداره مطلوب خلق و ضوبه کار برد.

هوش هیجانی EQ موضوعی است که در آن به توانایی تشخیص و توصیف هیجانات همچنین مدیریت بر هیجانات می پردازند.

این هوش در زندگی افراد نقش مهمی را ایفا کرده و همچنین بر سلامتی روانی و جسمانی تأثیر می گذارد.

توانایی برخورداری از این هوش می تواند این مسئله را برای ما روشن کند که چرا گاهی افراد با سطح پائین تحصیلات می توانند موفق تر از افراد با تحصیلات عالی باشند.

بنابراین با کسب این هوش از طریق محیط خانواده می توان به موفقیت دست یابی پیدا کرد.

فهرست مطالب :

چکیده………………………………………………………………………………………………………… ۴

فصل اول ………………………………………………………………………………………………….. ۵

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….. ۶

سؤالات پژوهش………………………………………………………………………………………….. ۷

بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………… ۸

اهمیت پژوهش……………………………………………………………………………………………. ۸

هدف از پژوهش………………………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم: ……………………………………………………………………………………………….. ۱۱

هوش هیجانی…………………………………………………………………………………………….. ۱۵

هوش هیجانی ضعیف و بیماری روانی ………………………………………………………… ۱۸

هوش هیجانی کاربردی ……………………………………………………………………………… ۲۳

ابراز هیجانی و پیامدهای سلامت…………………………………………………………………. ۲۴

فرونشاندن هیجانی و پیامدهای سلامت………………………………………………………… ۲۶

آموختن تنظیم هیجانات خود برای سلامت بهتر …………………………………………….. ۲۸

تأثیر مثبت بر حرفه و تجارب………………………………………………………………………. ۳۱

تأثیر منفی بر کار و تجارت…………………………………………………………………………. ۳۳

فصل سوم………………………………………………………………………………………………… ۳۵

تجزیه تحلیل………………………………………………………………………………………………. ۳۶

فصل چهارم …………………………………………………………………………………………….. ۳۸

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………….. ۳۹

پیشنهاد…………………………………………………………………………………………………….. ۴۰

منبع………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱

منابع:

۱) http: M www. articlesir

2) کیاروچی، حوزف، ۱۳۸۵، هوش هیجانی در زندگی روزمره، تهران، انتشارات سخن.

۳) گلمن، دانیل به ترجمه نسرین پارسا، ۱۳۸۰، هوش هیجانی، تهران، رشد.

۴) سجانی نژاد، مهدی و یوزباشی وعلیرضا ۱۳۸۷، هوش هیجانی و مدیریت در سازمان

(مبنای نظری، شیوه های آموزش و ابراز سنجش) تهران انتشارات سیطرون.

دانلود فایل

روش تحقیق منجی موعود در ادیان بزرگ الهی

طرح و مقدمه تحقیق

بنا بر گرایش ها و اعتقادهای موجود میان تمام انسان ها در ادیان مختلف می توان با وجود تفاوت ها و اختلافهای میان آنها به نکته ای توجه کرد که نشان دهندة یک باور در میان آنها است. نکته ای که باعث شد که دین هایی مثل اسلام. مسیح، یهود…   هر کدام به گونه ای باهم پیوند داشته باشند.

اعتقاد به ظهور یک منجی و نجات دهنده و اجر اکننده عدل و عدالت در جهان، خود پیوندی میان این ادیان می باشد و این موضوع باعث شد تا من از این نکته استفاده کرده و تحقیق خود را در مورد این موضوع بنویسم که نه تنها باعث شناخت من نسبت به دین های دیگر شده بلکه مرا بر این باور داشته که تمام ادیان با هر تفاوت و اختلاف در پایان به نکته ای خواهند رسید که اعتقاد و باور همه می باشد. همین موضوع باعث می شود که ما مسلمانان با داشتن آخرین و کاملترین دین هیچ دینی را رد نکنیم زیرا هر دینی در زمان خود کاملترین بوده و با گذشت زمان کاملتر شد تا به اسلام که کاملترین دین و آخرین می باشد رسیده، چه بسا که با آمدن موعود ما یعنی حضرت مهدی (عج) دین اسلام کامل و جامع تر شود.
فهرست مطالب
طرح و مقدمه تحقیق          سؤال اصلی متن

پیش فرضیه و توضیح آن

توضیحی در مورد سیطره زمانی و مکانی موضوع تحقیق

پیشینه تاریخ

تعریف واژه ها

یهود و منجی موعود           موعود در تورات

نشانه های ظهور منجی

خلاصه

مسیحیت و منجی موعود       موعود در انجیل

توضیح پیرامون علائم ظهور

منجی موعود در اسلام         موعود در آیات قرآن

موعود در روایات و احادیث معصومین(ع)

علائم ظهور در اجتماع

نتیجه

نکته پایانی

مأخذ فارسی و عربی

 

مأخذ فارسی و عربی

۱ـ انجیل، انجمن پخش کتب مقدسه

۲ـ تورات، انجکن پخش کتب مقدسه

۳ـ شیخ مفید، الارشاد ۱۳۴۶

۴ـ قرآن کریم

۵ـ ک.م.سن. آئین های هندو، ترجمه ع. پاشائی

۶ـ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه

۷ـ مجلسی، علامه محمد باقر، بحارالانوار

دانلود فایل

مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد

 چکیده:
هدف از تحقیق حاضربررسی ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد در دانشجویان ورودی ۸۴ دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده مقایسه افسردگی و اسکیزو فرنی – ضعف روانی و پارانویا – در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان رشته برق و مکانیک که در سال ۸۴ مشغول به تحصیل هستند . که از بین ۱۲۰۰ نفر طبق امار بخش کامپوتر دانشگاه ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و پرسش نامه      بر روی انها اجرا گردیده و جهت ازمون فرضیه ها تحقیق از روش اماری   متغییرمستقل در سطح امار استنباطی استفاده گردیده که نتایج بدست امده  حاکی از ان است که بین افسردگی ، اسکیزو فرنی و پارانویا و ضعف روانی دانش جویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر تفاوت وجود دارد و سطح معنی داری ان برابر   است.

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                  صفحه
چکیده                                    ۷
فصل اول: کلیات تحقیق                            ۸
مقدمه                                     ۱۰
بیان مساله                                 ۱۲
اهداف تحقیق                                 ۱۳
فرضیه تحقیق                                 ۱۴
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق                     ۱۶
تعریف اعتیاد                                 ۱۷
اختلالهای افسردگی و آشفتگی – افسردگی                 ۱۸
تعریف افسردگی                             ۲۱
شکل گیری افسردگی در جریان تحول                     ۲۳
افسردگی های دوره اول کودکی                     ۲۴
افسردگی اتکایی                             ۲۵
بی حالتی خلقی                                 ۲۸
افسردگی های زودرس دیگر                         ۲۹
افسردگی در خلال دوره ها دوم و سوم کودکی             ۳۴
نشانه هایی که مستقیما به افسردگی وابسته اند                 ۳۵
نشانه های وابسته به رنج افسرده دار                     ۳۶
رفتار های معادل افسردگی                         ۳۸
واکنش اضطرابی افسرده دار                         ۴۰
افسردگی متبنی بر احساس رها شدگی                     ۴۲
فراوانی افسردگی در خلال تحول                     ۴۴
گسترده افسردگی مهار                         ۵۰
اختلالات شخصیت                             ۵۶
نظامهای راج طبقه بندی                         ۵۷
اختلالات مربوط به محور I                          ۶۰
اختلالات شخصیت                             ۶۶
خطرات و مزایای تشخیص و طبقه بندی                 ۶۸
خطای تشخیص                             ۷۱
سوالات فصل پنجم                             ۷۵
فرایند سیگاری شدن                             ۷۹
اعتیاد به الکل                                 ۸۱
روشهای پیشگیری از الکلسیم                         ۸۲
پیشگیری و جلوگیری از سو مصرف                     ۸۳
واژه اعتیاد در فرهنگ ایران                         ۸۴
علتهای اعتیاد                                 ۹۰
خانواده افراد معتاد                             ۹۱
دوستان و اوقات فراغت                         ۹۵
عوامل سیاسی                                 ۹۶
پیشگیری از اعتیاد                             ۹۷
فصل سوم : روش تحقیق                         ۱۰۰
جامعه مورد مطالعه                             ۱۰۱
ابزار اندازه گیری تحقیق                         ۱۰۲
روش تحقیق                                 ۱۰۳
فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داری                 ۱۰۴
جدول ۱-۴ نمرات خام آزمونیها از ویژگیهای شخصیتی         ۱۰۵
جدول ۳-۴ مقایسه پارانویا در بین دانشجویان                 ۱۰۸
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری                     ۱۱۲
بحث و نتیجه گیری                             ۱۱۳
پیشنهادات                                 ۱۱۵
محدودیت ها                                 ۱۱۶
منابع و ماخذ                                 ۱۱۷

منابع ماخذ:

-آزاد-حسن۱۳۸۲-آسیب روانی (۱)-انتشارات بعثت-تهران.

-آزاد-حسین۱۳۸۲-آسیب روانی (۲)-انتشارات بعثت-تهران.

-دلاور-علی۱۳۷۹-نق تحقیق رودر علوم تر بیتی وران شناسی-انتشارات رشد-تهران

-دلاور-علی-۱۳۸۰آمار استنباطی-انتشارات رشد-تهران

=داستان –پریرخ-۱۳۸۰-روان شناسی شخصت-انتشارات فهرهنگ –تهران

-داستان –پریرخ -۱۳۸۰-روان شناسی مرضی.انتشاات رشد –تهران

-سماعی-رسول -۱۳۸۰-اعتیادوعوارض آن-انتشارات نی –تهران

دانلود فایل

مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

چکیده:
موضوع پژوهش حاضر،و بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر که مادرشان ازدواج مجدد کرده اند و آنهایی که مادرشان بعد از فوت پدر ازدواج مجدد نکرده اند وهمچنین دانش آموزان دخترو پسر دارای هر دو والد اصلی، می باشد که این افراد در پایه سوم راهنماییو در محدوده سن۱۶-۱۴سال قرار گرفته اند و نمونه گیری بصورت تصادفی از کلیه مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی۸۴-۸۳ انجام گرفته است ۰
بررسی و مقایسه به وسیله اجرای آزمون اضطراب  آر۰بی۰کتل صورت گر فته است وهمچنین پرسشنامه ای به منظورتفکیک  دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اندودانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج  مجدد نکرده اند همچنین بررسی نظارت آنها دراین امر تهی هشده واز دانش آموزان خواسته شد که پس از اتمام پاسخگویی به آزمون به سوالات این پرسشنامه جواب دهند.
سرانجام اینکه فرض کلی پژوهش مبنی بر معناداربودن تفاوت میزان اضطراب دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اند وآنهایی که مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند تایید نشد۰ البته بین میانگین این دو گروه تفاوت وجودداشت بطوریکه میانگین اضطراب گروه اول کمتر ازمیانگین اضطراب گروه دوم بود۰  ولی دوفرض دیگر پژوهش مبنی برتفاوت میزان اضطراب دوگروه ذکرشده دربالا بادانش آموزان دارای هردو والدتایید شد۰  همچنین مطابق بانتایج پاسخهای دانش آموزان به پرسشنامه دوم اینطور گزارش می شودکهاکثرا” باامرازدواج مجدد مادرمخالف بوده وآنهایی که مادرانشان ازدواج مجدد کرده اند دلیل این امررابیشتراصرار اطرافیان می دانند.

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول
بیان مسئله
مقدمه
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف  پژوهش
اهداف  کلی
اهداف جزئی
سؤالات پژوهش
متغیر ها
فرضیه ها
فرضیه های اصلی
فرضیه های فرعی
تعاریف واژه ها
تعاریف مفهومی
تعریف عملیاتی

فصل دوم
پیشینه پژوهش
نقش خانواده
نقش پدر
عوارض فقدان پدر
زنان سرپرست خانواده
مواضع لازم جهت کاهش اثرات منفی ازدواج مجدد
اضطراب
علائم  هیجا نی
علا ئم روانی
علائم  ادارکی
علائم  اجتماعی
مروری بر سابقه پژوهش

فصل سوم
طرح پژوهش
روش پژوهش
جامعه آ ماری
نمونه و  روش نمونه گیری
شیوه جمع آوری اطلاعات
اعتبار و روایی پرسشنامه اضطراب کتل
روش اجرای  آزمون
روش  آماری

فصل چهارم
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنها دها

فهرست  منا بع
پیوست ها

فهرست  منا بع
۱)    آدامزو همکاران.(۱۳۷۰).  روانشناسی کودکان محروم ازپدر( ترجمه خسروباقری ومحمد عطاران).  انتشارات  تربیت.
۲)      بی نام .  (۱۳۷۹).   تربیت وهدایت فرزند در خانواده های تک سرپرست. گروه اجتماعی،
همشهری،  شماره ۲۳۳۴، ۱۷ بهمن.
۳)    بی نام. (۱۳۸۱).  نگا هی به مشکلات اقتصادی وعاطفی زنان سرپرست خانواده، گروه
اجتماعی ، همشهری ، شماره۲۸۳۲، ۱۵ شهریور.
۴)    بی نام . (۱۳۸۱).زنان سرپرست خانواده با انواع نگاههای تهدید وتحقیرآمیز جامعه مواجهند.
ایسنا،۳۰ دی.
۵) پارک، راس دی. (۱۳۸۱). پدری( ترجمه سعید فضائلی هاشمی). مشهد، انتشارات آستان قدی
رضوی.
۶)   پرون وپرون.  (۱۳۷۶).  روانشناسی بالینی ( ترجمه پریرخ دادستان ومحمود منصور).
تهران،  انتشارات بعثت.
۷)  جلوه، شادی . (۱۳۶۷). آیا زن یا مرد می تواند در ازدواج دوم خوشبت بشود؟ . مجله خانواده ،شماره ۱۳۱،اول دی .

دانلود فایل