keywanta

keywanta

keywanta

keywanta

پایان نامه ارزیابی عملکرد مناطق عملیاتی انتقال گاز با استفاده از تلفیق مدل منشور عملکرد

مساله اصلی تحقیق

به دلیل عدم وجود سیستم ارزیابی عملکرد مناسب دراکثرسازمانهای دولتی نظیرمناطق عملیاتی انتقال گاز و محدودیتها و کمبودهای مدلها و تکنیکهای موجود در این زمینه ، ارائه الگویی جامع و عملیاتی برای ارزیابی عملکرد ضروری به نظر می رسد ، که در این تحقیق سعی خواهد شد تا با تلفیق چارچوب منشور عملکرد و مدلی جدید در زمینه تحلیل پوششی داده ها (DEA) و برنامه ریزی آرمانی این الگو ارائه گردد.

تشریح و بیان موضوع

ارزیابی عملکرد و بهره وری در دهه های اخیر هم از جانب مجامع علمی و هم مدیران و دیگر استفاده کنندگان مورد توجه بسیار قرار گرفته است . متدها و تکنیکهای بسیاری جهت ارزیابی عملکرد ایجاد شده است که هر کدام مجموعه ای از شاخص ها را جهت ایجاد توازن در دیدگاههای سنتی و تک بعدی به عملکرد معرفی می نمایند. اما علی رغم تمامی این پیشرفتها در ارزیابی عملکرد ، بسیاری از سازمانها همچنان بر شاخص های عملکرد سنتی و مالی متکی هستند.(Tangen ,et al, 2004)

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………

مساله اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………

 تشریح و بیان موضوع …………………………………………………………………………………..

ضرورت انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته………………………………………………………………

اهداف اساسی تحقیق…………………………………………………………………………………….

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………

روشهای گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………..

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………..

مکان تحقیق…………………………………………………………………………………………………

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………….

نمونه آماری………………………………………………………………………………………………..

محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………

تعریف واژه های تخصصی طرح……………………………………………………………………..

چگونگی ارتباط   مباحث تحقیق……………………………………………………………………..

فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق

بخش اول: ارزیابی عملکرد

مقدمه…………………………………………………………………………………………………..

تاریخچه و تعاریف…………………………………………………………………………………

تعریف ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………………….

دلایل ارزیابی و مدیریت عملکرد………………………………………………………………

چگونگی ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………..

هزینه یابی یر مبنای فعالیت……………………………………………………………………….

مدل سینک و تاتل………………………………………………………………………………….

ماتریس عملکرد……………………………………………………………………………………

 مدل نتایج و تعیین کننده ها……………………………………………………………………..

هرم عملکرد…………………………………………………………………………………………

کارت امتیازدهی متوازن…………………………………………………………………………

فرایندهای کسب و کار………………………………………………………………………….

مدل تعالی سازمان…………………………………………………………………………………

مدل تحلیل ذی نفعان…………………………………………………………………………….

چارچوب مدوری و استیپل……………………………………………………………………..

فرایند  ویسنر و فاست…………………………………………………………………………….

راهنماییهای انتخاب شاخص ها ………………………………………………………………

مدل منشور عملکرد………………………………………………………………………………

بخش دوم:تحلیل پوششی داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………………….

تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها……………………………………………………………….

تعریف تحلیل پوششی داده‌ها…………………………………………………………………..

ویژگیها و قابلیتهای کاربردی مدلهای تحلیل پوششی داده‌ها………………………….

محدودیت‌ها و مسائل خاص در مورد رویکرد DEA……………………………………

مدل اصلی CCR ـ نهاده‌گرا…………………………………………………………………….

مدل پوششی CCR( مدل ثانویه)……………………………………………………………..

مدل BCC-نهاده گرا……………………………………………………………………………

مدل جمعی…………………………………………………………………………………………..

مدل تراکم…………………………………………………………………………………………..

رتبه‌بندی عملکرد در DEA با کارایی متقاطع…………………………………………….

مدل رتبه‌بندی کامل آندرسون ـ پیترسون………………………………………………….

تغییرات کارایی در طول زمان………………………………………………………………….

الگوبرداری با استفاده از DEA ………………………………………………………………

تحلیل پوششی داده‌ها و برنامه‌ریزی آرمانی……………………………………………….

مدل شبه DEA چند جزئی……………………………………………………………………..

 بخش سوم: پژوهش های کاربردی مرتبط

مقدمه………………………………………………………………………………………………..

کارت امتیازدهی متوازن: ارزیابی عملکرد واحد تعمیرات……………………………..

مدل منشور عملکرد: ارزیابی عملکرد شرکت DHL…………………………………….

مدل منشور عملکرد: ارزیابی سازمان London Youth…………………………………

مدل منشور عملکرد: ارزیابی سازمانهای سنتی و الکترونیکی………………………….

مدل منشور عملکرد: ارزیابی عمکرد شرکت House of fraser…………………….

مدل EFQM و DEA ……………………………………………………………………………

مدل BSC و DEA………………………………………………………………………………..

فصل سوم: الگوی مفهومی و متدولوژی تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………..

سیمای صنعت گاز ایران………………………………………………………………………………..

انتخاب شاخص های عملکرد…………………………………………………………………………

مدل شماتیک و ریاضی تحقیق……………………………………………………………………….

مدل ریاضی………………………………………………………………………………………………..

فصل چهارم: جمع آوری داده ها و حل مدل

مقدمه………………………………………………………………………………………………………..

روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………

داده های عددی ساخت مدل………………………………………………………………………….

مدل عددی ارزیابی مناطق عملیات انتقال گاز……………………………………………………

افزایش تفکیک پذیری نتایج………………………………………………………………………….

کارایی متقاطع مسئله…………………………………………………………………………………….

کاستیهای کارایی متقاطع……………………………………………………………………………….

مدل DEA/AHP………………………………………………………………………………………..

الگوریتم حل مدل شبه DEA با استفاده از DEA/AHP………………………………………

کاهش تعداد متغیرها…………………………………………………………………………………….

متوازن کردن داده ها……………………………………………………………………………………

 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….

نتایج حاصل از چارچوب منشور عملکرد………………………………………………………..

نتایج حاصل از مدل کمی……………………………………………………………………………

پیشنهادهای حاصل از تحقیق…………………………………………………………………………

پیشنهاد تحقیقات آتی………………………………………………………………………………….

منابع………………………………………………………………………………………………………..

ضمائم……………………………………………………………………………………………………..

فهرست شکلها

شکل (۲-۱ ): تعریف هفت شاخص عملکرد…………………………………………………..

شکل (۲-۲ ): مدل سه بعدی محققین پروژه TOPP………………………………………….

شکل(۲-۳) : ماتریس ارزیابی عملکرد……………………………………………………………

شکل(۲-۴): چارچوب نتایج و تعیین کننده ها…………………………………………………..

شکل (۲-۵) : هرم عملکرد……………………………………………………………………………

شکل (۲-۶) : کارت امتیازدهی متوازن…………………………………………………………..

شکل(۲-۷) : ورودی، فرایند، خروجی و نتایج………………………………………………….

شکل(۲-۸) : مدل تعالی سازمان……………………………………………………………………

شکل(۲-۹) : مدل تحلیل ذی نفعان………………………………………………………………..

شکل(۲-۱۰) : متد ممیزی و ارتقای PMS………………………………………………………..

شکل(۲-۱۱) : طراحی سیستم ارزیابی ویسنر و فاست………………………………………..

شکل(۲-۱۲) : رابطه دو طرفه سازمان و ذی نفعان……………………………………………..

شکل(۲-۱۳) : منشور عملکرد و رابطه بین وجوه آن………………………………………….

شکل(۲-۱۴): برنامه ریزی آرمانی…………………………………………………………………

شکل(۲-۱۵): فرایند تولید برای DMUp………………………………………………………..

شکل(۲-۱۶): فرایند تولید برای DMSUj………………………………………………………..

شکل(۳-۲): خروجی نیمه ساخته…………………………………………………………………….

شکل(۳-۳) : مدل شماتیک منطقه سه عملیات(DMU2) و متغیرهای حل مدل…………

فهرست جداول

جدول(۲-۱): پیشنهادهای انتخاب شاخص های عملکرد……………………………………..

جدول(۲-۲) : برگه ثبت شاخص های عملکرد………………………………………………….

جدول(۲-۳) : مقایسه بین منشور عملکرد و BSC………………………………………………

جدول (۲-۴): ماتریس کارایی متقاطع……………………………………………………………..

جدول(۲-۵) : کارت امتیازدهی واحد نگهداری و تعمیرات……………………………….

جدول(۲-۶) : سوالات کلیدی جهت انتخاب شاخص های شرکت DHL…………….

جدول (۲-۷) : قسمتی از شاخص های LY……………………………………………………..

جدول(۲-۸) : تفکیک عناصر مدل EFQM به دو گروه…………………………………….

جدول(۲-۹): شاخص های انتخاب شده توسط BSC………………………………………..

جدول(۳-۱): پاسخهای بدست آمده از مصاحبه در رابطه با ابعاد منشور عملکرد…..

جدول(۳-۲): شاخص های بالقوه………………………………………………………………….

جدول(۳-۳) : رکورد شیت مربوط به هر شاخص…………………………………………….

جدول(۳-۴) : لیست واحدها و زیر واحدهای مورد ارزیابی……………………………….

جدول(۳-۵) : متغیرهای مدل………………………………………………………………………..

جدول(۴-۱۹) : ماتریس کارایی متقاطع واحدها………………………………………………..

جدول(۴-۲۰) : ماتریس کارایی متقاطع زیر واحدها………………………………………….

جدول(۴-۲۱) : مقایسات زوجی واحدها…………………………………………………………

جدول (۴-۲۲):ماتریس همبستگی بین ورودیها و خروجی ها……………………………..

جدول(۴-۲۳) : نتایج حاصل از آنتروپی شانون………………………………………………..

جدول(۴-۲۴): نتایج حاصل از AHP……………………………………………………………..

جدول(۴-۲۵): اوزان نهایی…………………………………………………………………………

جدول(۴-۲۶): داده های موزون……………………………………………………………………

جدول(۴-۲۷) : تعداد متغیرها و محدودیتهای مسائل DEA/AHP………………………..

جدول(۴-۲۸): نتایج حاصل از حل DEA/AHP برای DMUها………………………….

 جدول(۵-۱): نتایج حل مدل تلفیقی………………………………………………………………

جدول(۵-۲) : نتایج ماتریس کارایی متقاطع مناطق……………………………………………

جدول(۵-۳) : نتایج ماتریس کارایی متقاطع ایستگاهها………………………………………

جدول(۵-۴) : مقایسات زوجی واحدها………………………………………………………….

جدول(۵-۵): رتبه کارایی هر یک از مناطق…………………………………………………….

جدول(۵-۶): رتبه کارایی هر یک از ایستگاهها……………………………………………….

فهرست نمودارها

نمودار(۲-۱) : نویسندگان در زمینه ارزیابی عملکرد با بیشترین ارجاعات………………..

نمودار(۲-۲): تعداد انتشارات در زمینه DEA بر اساس سال………………………………….

نمودار(۲-۳): تعداد انتشارات توسط محققین مختلف در زمینه DEA……………………..

فهرست مدلهای ریاضی

مدل(۲-۱): مدل اولیه CCR نهاده گرا……………………………………………………………

مدل(۲-۲): مدل اولیه CCR نهاده گرا……………………………………………………………

مدل(۲-۳): مسئله ثانویه مدل CCR نهاده گرا (مدل پوششی)……………………………..

مدل(۲-۴): مدل BCC نهاده گرای اصلاح شده………………………………………………

مدل(۲-۵): مدل پوششی BCC نهاده گرا……………………………………………………….

مدل(۲-۶): مدل جمعی………………………………………………………………………………

مدل(۲-۷): مدل BCC ستاده گرا………………………………………………………………….

مدل(۲-۸): مدل تراکم……………………………………………………………………………….

مدل(۲-۹): مدل اندرسون-پیترسون……………………………………………………………….

مدل(۲-۱۰): مدل برنامه ریزی آرمانی معادل CCR نهاده گرا…………………………….

مدل(۲-۱۱): مدل برنامه ریزی آرمانی MinSum…………………………………………….

مدل(۲-۱۲): مدل برنامه ریزی آرمانی MinMax…………………………………………….

مدل(۲-۱۳): مدل شبه DEA چند جزئی…………………………………………………………

مدل(۳-۱) : تلفیق مدل شبه تحلیل پوششی داده ها و برنامه ریزی چند هدفه…………

منابع

  1. آذر. عادل ،  رجب زاده .علی ، «تصمیم گیری کاربردی » ، نگاه دانش ،۱۳۸۱٫
  2. اصغرپور. محمد جواد، «تصمیم گیری چند معیاره » ، دانشگاه تهران ،۱۳۷۱٫
  3. صفری. سعید، «طراحی مدل ریاضی ارزیابی عملکرد با تاکید بر شاخص های مدیریت کیفیت در سازمانهاس تولیدی با رویکرد تحلیل پوششی داده ها» رساله دکتری، دانشگاه تربت مدرس، ۱۳۸۲٫
  4. مهرگان. محمد رضا، «مدلهای کمی در ارزیابی عملکرد سازمانها » ، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ،۱۳۸۳٫
  1. Adams, C. and Neely, A. (2000), “The performance prism can boost M&A success”,www.som.cranfield.ac.uk/som/research/centres/cbp/products/prism.asp
  2. Adler, N., Friedman, L., Sinuany Stern, Z. (2002), “Review of ranking methods in the data envelopment analysis context”, European Journal of Operational Research Vol 140, pp 249–۲۶۵
  3. Amirteimoori, A. and Kordrostami, S. (2005), “DEA-like models for multi-component performance measurement”, Applied Mathematics and Computation 163, pp.735-43

دانلود فایل

ارزیابی عملکرد مناطق عملیاتی انتقال گاز با استفاده از تلفیق مدل منشور عملکرد، تکنیک شبه تحلیل پوششی داده ها و برنامه ریزی

مساله اصلی تحقیق

به دلیل عدم وجود سیستم ارزیابی عملکرد مناسب دراکثرسازمانهای دولتی نظیرمناطق عملیاتی انتقال گاز و محدودیتها و کمبودهای مدلها و تکنیکهای موجود در این زمینه ، ارائه الگویی جامع و عملیاتی برای ارزیابی عملکرد ضروری به نظر می رسد ، که در این تحقیق سعی خواهد شد تا با تلفیق چارچوب منشور عملکرد و مدلی جدید در زمینه تحلیل پوششی داده ها (DEA) و برنامه ریزی آرمانی این الگو ارائه گردد.

تشریح و بیان موضوع

ارزیابی عملکرد و بهره وری در دهه های اخیر هم از جانب مجامع علمی و هم مدیران و دیگر استفاده کنندگان مورد توجه بسیار قرار گرفته است . متدها و تکنیکهای بسیاری جهت ارزیابی عملکرد ایجاد شده است که هر کدام مجموعه ای از شاخص ها را جهت ایجاد توازن در دیدگاههای سنتی و تک بعدی به عملکرد معرفی می نمایند. اما علی رغم تمامی این پیشرفتها در ارزیابی عملکرد ، بسیاری از سازمانها همچنان بر شاخص های عملکرد سنتی و مالی متکی هستند.(Tangen ,et al, 2004)

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………

مساله اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………

 تشریح و بیان موضوع …………………………………………………………………………………..

ضرورت انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته………………………………………………………………

اهداف اساسی تحقیق…………………………………………………………………………………….

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………

روشهای گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………..

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………..

مکان تحقیق…………………………………………………………………………………………………

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………….

نمونه آماری………………………………………………………………………………………………..

محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………

تعریف واژه های تخصصی طرح……………………………………………………………………..

چگونگی ارتباط   مباحث تحقیق……………………………………………………………………..

فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق

بخش اول: ارزیابی عملکرد

مقدمه…………………………………………………………………………………………………..

تاریخچه و تعاریف…………………………………………………………………………………

تعریف ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………………….

دلایل ارزیابی و مدیریت عملکرد………………………………………………………………

چگونگی ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………..

هزینه یابی یر مبنای فعالیت……………………………………………………………………….

مدل سینک و تاتل………………………………………………………………………………….

ماتریس عملکرد……………………………………………………………………………………

 مدل نتایج و تعیین کننده ها……………………………………………………………………..

هرم عملکرد…………………………………………………………………………………………

کارت امتیازدهی متوازن…………………………………………………………………………

فرایندهای کسب و کار………………………………………………………………………….

مدل تعالی سازمان…………………………………………………………………………………

مدل تحلیل ذی نفعان…………………………………………………………………………….

چارچوب مدوری و استیپل……………………………………………………………………..

فرایند  ویسنر و فاست…………………………………………………………………………….

راهنماییهای انتخاب شاخص ها ………………………………………………………………

مدل منشور عملکرد………………………………………………………………………………

بخش دوم:تحلیل پوششی داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………………….

تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها……………………………………………………………….

تعریف تحلیل پوششی داده‌ها…………………………………………………………………..

ویژگیها و قابلیتهای کاربردی مدلهای تحلیل پوششی داده‌ها………………………….

محدودیت‌ها و مسائل خاص در مورد رویکرد DEA……………………………………

مدل اصلی CCR ـ نهاده‌گرا…………………………………………………………………….

مدل پوششی CCR( مدل ثانویه)……………………………………………………………..

مدل BCC-نهاده گرا……………………………………………………………………………

مدل جمعی…………………………………………………………………………………………..

مدل تراکم…………………………………………………………………………………………..

رتبه‌بندی عملکرد در DEA با کارایی متقاطع…………………………………………….

مدل رتبه‌بندی کامل آندرسون ـ پیترسون………………………………………………….

تغییرات کارایی در طول زمان………………………………………………………………….

الگوبرداری با استفاده از DEA ………………………………………………………………

تحلیل پوششی داده‌ها و برنامه‌ریزی آرمانی……………………………………………….

مدل شبه DEA چند جزئی……………………………………………………………………..

 بخش سوم: پژوهش های کاربردی مرتبط

مقدمه………………………………………………………………………………………………..

کارت امتیازدهی متوازن: ارزیابی عملکرد واحد تعمیرات……………………………..

مدل منشور عملکرد: ارزیابی عملکرد شرکت DHL…………………………………….

مدل منشور عملکرد: ارزیابی سازمان London Youth…………………………………

مدل منشور عملکرد: ارزیابی سازمانهای سنتی و الکترونیکی………………………….

مدل منشور عملکرد: ارزیابی عمکرد شرکت House of fraser…………………….

مدل EFQM و DEA ……………………………………………………………………………

مدل BSC و DEA………………………………………………………………………………..

فصل سوم: الگوی مفهومی و متدولوژی تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………..

سیمای صنعت گاز ایران………………………………………………………………………………..

انتخاب شاخص های عملکرد…………………………………………………………………………

مدل شماتیک و ریاضی تحقیق……………………………………………………………………….

مدل ریاضی………………………………………………………………………………………………..

فصل چهارم: جمع آوری داده ها و حل مدل

مقدمه………………………………………………………………………………………………………..

روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………

داده های عددی ساخت مدل………………………………………………………………………….

مدل عددی ارزیابی مناطق عملیات انتقال گاز……………………………………………………

افزایش تفکیک پذیری نتایج………………………………………………………………………….

کارایی متقاطع مسئله…………………………………………………………………………………….

کاستیهای کارایی متقاطع……………………………………………………………………………….

مدل DEA/AHP………………………………………………………………………………………..

الگوریتم حل مدل شبه DEA با استفاده از DEA/AHP………………………………………

کاهش تعداد متغیرها…………………………………………………………………………………….

متوازن کردن داده ها……………………………………………………………………………………

 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….

نتایج حاصل از چارچوب منشور عملکرد………………………………………………………..

نتایج حاصل از مدل کمی……………………………………………………………………………

پیشنهادهای حاصل از تحقیق…………………………………………………………………………

پیشنهاد تحقیقات آتی………………………………………………………………………………….

منابع………………………………………………………………………………………………………..

ضمائم……………………………………………………………………………………………………..

فهرست شکلها

شکل (۲-۱ ): تعریف هفت شاخص عملکرد…………………………………………………..

شکل (۲-۲ ): مدل سه بعدی محققین پروژه TOPP………………………………………….

شکل(۲-۳) : ماتریس ارزیابی عملکرد……………………………………………………………

شکل(۲-۴): چارچوب نتایج و تعیین کننده ها…………………………………………………..

شکل (۲-۵) : هرم عملکرد……………………………………………………………………………

شکل (۲-۶) : کارت امتیازدهی متوازن…………………………………………………………..

شکل(۲-۷) : ورودی، فرایند، خروجی و نتایج………………………………………………….

شکل(۲-۸) : مدل تعالی سازمان……………………………………………………………………

شکل(۲-۹) : مدل تحلیل ذی نفعان………………………………………………………………..

شکل(۲-۱۰) : متد ممیزی و ارتقای PMS………………………………………………………..

شکل(۲-۱۱) : طراحی سیستم ارزیابی ویسنر و فاست………………………………………..

شکل(۲-۱۲) : رابطه دو طرفه سازمان و ذی نفعان……………………………………………..

شکل(۲-۱۳) : منشور عملکرد و رابطه بین وجوه آن………………………………………….

شکل(۲-۱۴): برنامه ریزی آرمانی…………………………………………………………………

شکل(۲-۱۵): فرایند تولید برای DMUp………………………………………………………..

شکل(۲-۱۶): فرایند تولید برای DMSUj………………………………………………………..

شکل(۳-۲): خروجی نیمه ساخته…………………………………………………………………….

شکل(۳-۳) : مدل شماتیک منطقه سه عملیات(DMU2) و متغیرهای حل مدل…………

فهرست جداول

جدول(۲-۱): پیشنهادهای انتخاب شاخص های عملکرد……………………………………..

جدول(۲-۲) : برگه ثبت شاخص های عملکرد………………………………………………….

جدول(۲-۳) : مقایسه بین منشور عملکرد و BSC………………………………………………

جدول (۲-۴): ماتریس کارایی متقاطع……………………………………………………………..

جدول(۲-۵) : کارت امتیازدهی واحد نگهداری و تعمیرات……………………………….

جدول(۲-۶) : سوالات کلیدی جهت انتخاب شاخص های شرکت DHL…………….

جدول (۲-۷) : قسمتی از شاخص های LY……………………………………………………..

جدول(۲-۸) : تفکیک عناصر مدل EFQM به دو گروه…………………………………….

جدول(۲-۹): شاخص های انتخاب شده توسط BSC………………………………………..

جدول(۳-۱): پاسخهای بدست آمده از مصاحبه در رابطه با ابعاد منشور عملکرد…..

جدول(۳-۲): شاخص های بالقوه………………………………………………………………….

جدول(۳-۳) : رکورد شیت مربوط به هر شاخص…………………………………………….

جدول(۳-۴) : لیست واحدها و زیر واحدهای مورد ارزیابی……………………………….

جدول(۳-۵) : متغیرهای مدل………………………………………………………………………..

جدول(۴-۱۹) : ماتریس کارایی متقاطع واحدها………………………………………………..

جدول(۴-۲۰) : ماتریس کارایی متقاطع زیر واحدها………………………………………….

جدول(۴-۲۱) : مقایسات زوجی واحدها…………………………………………………………

جدول (۴-۲۲):ماتریس همبستگی بین ورودیها و خروجی ها……………………………..

جدول(۴-۲۳) : نتایج حاصل از آنتروپی شانون………………………………………………..

جدول(۴-۲۴): نتایج حاصل از AHP……………………………………………………………..

جدول(۴-۲۵): اوزان نهایی…………………………………………………………………………

جدول(۴-۲۶): داده های موزون……………………………………………………………………

جدول(۴-۲۷) : تعداد متغیرها و محدودیتهای مسائل DEA/AHP………………………..

جدول(۴-۲۸): نتایج حاصل از حل DEA/AHP برای DMUها………………………….

 جدول(۵-۱): نتایج حل مدل تلفیقی………………………………………………………………

جدول(۵-۲) : نتایج ماتریس کارایی متقاطع مناطق……………………………………………

جدول(۵-۳) : نتایج ماتریس کارایی متقاطع ایستگاهها………………………………………

جدول(۵-۴) : مقایسات زوجی واحدها………………………………………………………….

جدول(۵-۵): رتبه کارایی هر یک از مناطق…………………………………………………….

جدول(۵-۶): رتبه کارایی هر یک از ایستگاهها……………………………………………….

فهرست نمودارها

نمودار(۲-۱) : نویسندگان در زمینه ارزیابی عملکرد با بیشترین ارجاعات………………..

نمودار(۲-۲): تعداد انتشارات در زمینه DEA بر اساس سال………………………………….

نمودار(۲-۳): تعداد انتشارات توسط محققین مختلف در زمینه DEA……………………..

فهرست مدلهای ریاضی

مدل(۲-۱): مدل اولیه CCR نهاده گرا……………………………………………………………

مدل(۲-۲): مدل اولیه CCR نهاده گرا……………………………………………………………

مدل(۲-۳): مسئله ثانویه مدل CCR نهاده گرا (مدل پوششی)……………………………..

مدل(۲-۴): مدل BCC نهاده گرای اصلاح شده………………………………………………

مدل(۲-۵): مدل پوششی BCC نهاده گرا……………………………………………………….

مدل(۲-۶): مدل جمعی………………………………………………………………………………

مدل(۲-۷): مدل BCC ستاده گرا………………………………………………………………….

مدل(۲-۸): مدل تراکم……………………………………………………………………………….

مدل(۲-۹): مدل اندرسون-پیترسون……………………………………………………………….

مدل(۲-۱۰): مدل برنامه ریزی آرمانی معادل CCR نهاده گرا…………………………….

مدل(۲-۱۱): مدل برنامه ریزی آرمانی MinSum…………………………………………….

مدل(۲-۱۲): مدل برنامه ریزی آرمانی MinMax…………………………………………….

مدل(۲-۱۳): مدل شبه DEA چند جزئی…………………………………………………………

مدل(۳-۱) : تلفیق مدل شبه تحلیل پوششی داده ها و برنامه ریزی چند هدفه…………

منابع

  1. آذر. عادل ،  رجب زاده .علی ، «تصمیم گیری کاربردی » ، نگاه دانش ،۱۳۸۱٫
  2. اصغرپور. محمد جواد، «تصمیم گیری چند معیاره » ، دانشگاه تهران ،۱۳۷۱٫
  3. صفری. سعید، «طراحی مدل ریاضی ارزیابی عملکرد با تاکید بر شاخص های مدیریت کیفیت در سازمانهاس تولیدی با رویکرد تحلیل پوششی داده ها» رساله دکتری، دانشگاه تربت مدرس، ۱۳۸۲٫
  4. مهرگان. محمد رضا، «مدلهای کمی در ارزیابی عملکرد سازمانها » ، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ،۱۳۸۳٫
  1. Adams, C. and Neely, A. (2000), “The performance prism can boost M&A success”,www.som.cranfield.ac.uk/som/research/centres/cbp/products/prism.asp
  2. Adler, N., Friedman, L., Sinuany Stern, Z. (2002), “Review of ranking methods in the data envelopment analysis context”, European Journal of Operational Research Vol 140, pp 249–۲۶۵
  3. Amirteimoori, A. and Kordrostami, S. (2005), “DEA-like models for multi-component performance measurement”, Applied Mathematics and Computation 163, pp.735-43


دانلود فایل

مقایسه ی خلق و خوی کودکان نوپا در شیرخوارگاه‌های مراکز بهزیستی با همسالان در شرایط عادی

چکیده

هدف از انجام این پژوهش مقایسه‌ی خلق و خوی کودکان نوپا در شیرخوارگاه‌های مراکز بهزیستی با کودکان نوپای همسال در شرایط عادی بوده است. در این پژوهش سعی کردیم خلق و خوی کودکان نوپا در گروه را از لحاظ چهار مؤلفه‌ی خلق و خو شامل: خلق و خوی منفی، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابزار احساسات و غریبگی کردن را با هم مقایسه کنیم.

جامعه‌ی آماری در این پژوهش، شامل ۳۰ کودک نوپا در شیرخوارگاه‌های مراکز بهزیستی و ۳۰ کودک نوپای همسال که در شرایط عادی رشد و پرورش می یابند، می‌باشد. که ما برای دسترسی به آنها، این کودکان را به صورت تصادفی از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران انتخاب کردیم.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل اول : چارچوب پژوهش

۱٫ ۱- چکیده ………………………………………………………………………………………………..

۱٫ ۲- مقدمه ………………………………………………………………………………………………..

۱٫ ۳- بیان مسأله …………………………………………………………………………………………

۱٫ ۴- اهمیت موضوع ……………………………………………………………………………………

۱٫ ۵- هدف پژوهش ……………………………………………………………………………………..

۱٫ ۶- فرضیه‌های پژوهش …………………………………………………………………………….

۱٫ ۷- تعریف عملیاتی متغیر‌های پژوهش …………………………………………………………

فصل دوم : پیشینه‌‌ی تحقیق

۲٫ ۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………..

۲٫ ۲- تعریف خلق و خوی …………………………………………………………………………….

۲٫ ۳- پیشینه‌ی نظری ……………………………………………………………………………………

۲٫ ۴- مؤلفه‌های خلق و خوی ………………………………………………………………………..

۲٫ ۵- انواع خلق و خو …………………………………………………………………………………..

۲٫ ۶- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا …………………………………………….

۲٫ ۷- عوامل مؤثر در خلق و خو ……………………………………………………………………

۲٫ ۷٫ ۱- عوامل ژنتیکی …………………………………………………………………………………

۲٫ ۷٫ ۲- عوامل محیطی …………………………………………………………………………………

۲٫ ۷٫ ۲٫ ۱- خانواده ……………………………………………………………………………………..

۲٫ ۷٫ ۲٫ ۲- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی ……………………………………………………

۲٫ ۷٫ ۲٫ ۳-  انواع دلبستگی ……………………………………………………………………………

۲٫ ۷٫ ۳- شیوه‌های فرزند پروری …………………………………………………………………..

۲٫ ۷٫ ۳٫ ۱- انواع شیوه‌های فرزند پروری ……………………………………………………….

۲٫ ۷٫ ۴- اصول انضباطی ………………………………………………………………………………

۲٫ ۸- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا ……………………………………………..

۲٫ ۹- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانه‌روزی ……..

فصل سوم : روش تحقیق

۳٫ ۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………..

۳٫ ۲- جامعه‌ی آماری …………………………………………………………………………………..

۳٫ ۳- نمونه و روش نمونه‌گیری ……………………………………………………………………

۳٫ ۴- ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………..

۳٫ ۵- روش گردآوری داده‌ها ……………………………………………………………………….

۳٫ ۶- نوع پژوهش ……………………………………………………………………………………….

۳٫ ۷- روش آماری ………………………………………………………………………………………

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

۴٫ ۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………..

تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیر‌های …………………………….

خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی ……………………………………………………….

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه ………………………………

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات …………………………………………..

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن ………………………………………………………

فصل پنجم :‌بحث و نتیجه‌گیری …………………………………………………………………….

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی دوم پژوهش ………………………………………………………

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی سوم پژوهش ……………………………………………………..

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی چهارم پژوهش …………………………………………………..

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی پنجم پژوهش ……………………………………………………..

۵٫ ۷- محدودیت‌‌های پژوهش …………………………………………………………………………

۵٫ ۸- پیشنهاد‌های پژوهشی……………………………………………………………………………

۵٫ ۹- پیشنهاد‌های اجرایی …………………………………………………………………………….

منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………..

منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………

منابع فارسی

–   اتکینسون، ریتا ال و همکاران (مؤلفان)؛ زمینه‌ی روان شناسی هیلگارد، ترجمه‌ی محمد تقی براهنی و همکاران (مترجم‌ها) .

–   احدی، حسن – نبی جمالی، شکوه السادات؛‌ روان شناسی رشد، مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی کودک؛ چاپ سیزدهم، شرکت پردیس، ۱۳۸۰٫

–        آزاد ، حسین؛ آسیب‌شناسی روانی؛ تهران، انتشارات بعثت، ۱۳۷۲٫

–        آندره بلوش، مارک؛ رشد روانی – عاطفی کودک؛ ترجمه‌ی فرشته توکلی، نشر واژه‌ی صبح، ۱۳۷۷٫

–   برک ، لورای؛ روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی)، جلد اول؛ ترجمه‌ی یحیی سید محمدی، چاپ پنجم ، نشر ارسباران، ۱۳۸۴٫

–        جلیلی، فروزش .

–        خانجانی، زینب ؛ تحول و آسیب‌شناسی دلبستگی ازکودکی تا نوجوانی؛ انتشارات فروزش، ۱۳۸۴٫

دانلود فایل

پایان نامه مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و مجازی

مقدمه:

این تحقیق تحت عنوان بررسی مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و مجازی را در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهد با توجه به اینکه ارتباطات بین فردی دانش آموزان در یادگیریشان نقش بسزایی دارد پس به دنبال یادگیری موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در کلاس‌ها می‌پردازیم و تاثیرات و مزایا و معایبی که با توجه به فعالیتهای که در هر کدام از این کلاسها می‌تواند صورت بگیرد بررسی می‌کنیم.

ارتباط به معانی گفته می‌شود که طی آن می‌توانیم اهداف و مقاصد خود را به دیگران منتقل کنیم و در مقابل بتوانیم اهداف و مقاصد دیگران را درک کنیم. فرایند ارتباط نقش ویژه‌ای در امور آموزش دارد و از طریق یادگیری، تدریس و مدیریت صورت می‌گیرد در آموزش مجازی برای انجام آنها و به کاربردن آن در کلاس درس به ابزارها و وسایلی نیاز دارد که در آن دانش آموزان حضور فیزیکی ندارد و بیشتر از طریق‌ارتباطات اینترنتی با هم رابطه دارد و در این آموزش ارتباطات فردی به صورت موثر صورت نمی‌گیرد ولی در کلاس‌های حضوری دانش آموز با معلم رابطه متقابل دارد و‌در این‌آموزش به غیر از تدریس عوامل دیگری در یادگیری دانش آموزان موثر است.

فهرست مطالب

مقدمه: ۳

بیان مسئله: ۴

دلایل انگیزه‌ای انتخاب موضوع. ۵

ضرورت و اهمیت پژوهش: ۵

هدف پژوهش…. ۶

هدف اصلی: ۶

هدف فرعی: ۶

سوالات پژوهش: ۶

سوالات اصلی: ۶

سوالات فرعی: ۷

بیان فرضیه‌های تحقیق.. ۷

بیان توصیف دقیق متغیرهای دخیل در مساله: ۷

تعریف اصطلاحات و مفاهیم کلیدی: ۸

مدیر آموزشی.. ۸

آموزش‌گر مجازی.. ۸

فراگیر مجازی: ۸

کلاس مجازی.. ۸

موانع ارتباطی: ۹

بازخورد ارتباطی.. ۹

بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق.. ۹

چهارچوب تئوریکی تحقیق.. ۱۱

روش تحقیق.. ۱۱

جامعه، نمونه آماری.. ۱۱

ابزار گردآوری داده‌ها ۱۲

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۱۲

محدودیتهای تحقیق: ۱۳

گزارش نهایی تحقیق.. ۱۳

بیان نتایج.. ۱۵

پیشنهادهای کاربردی: ۱۵

پیشنهادهایی برای پژوهش بعدی: ۱۶

فهرست منابع و ماخذ. ۱۷

فهرست منابع و ماخذ

۱٫ صدری، طباطبائی، محمدرضا، امکان بخش کاربرد و آموزش از راه دور برای مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد.

۲٫ زمانی، غلامحسین، مقدسی، شهرام (زمستان ۱۳۷۶) آموزش از راه دور رهیافتی در نظام آموزش کارکنان

۳٫ شامانی، اسد (۱۳۷۷)، ارزشیابی آموزش ضمن خدمت از دیدگاه کارکنان ترویج سازمان کشاورزی.

دانلود فایل

مطالعه تطبیقی الگوهای نوین مدیریت منابع انسانی و ارائه الگوی مناسب برای ایران

در راستای سیاستهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران،طرح تحقیقاتی (( مطالعه تطبیقی الگوهای نوین مدیریت منابع انسانی و ارائه الگوی مناسب برای ایران ))  انجام پذیرفته و با یاری پروردگار متعال به مرحله نهایی رسیده است .

در انجام این طرح تحقیقاتی ، یک گروه پنج نفره متشکل از مدیر طرح ( آقای محمد رضا عاطفی ) ، یک کارشناس ارشد و سه کارشناس ، زمانی حدوداً سه ماهه را به تحقیق و مطالعه در زمینه سیستم های مدیریت منابع انسانی (HRM ) ، بررسی وضع موجود منابع انسانی در وزارت بهداشت و درمان و مدلهای نوین در این زمینه گذرانیده اند .

گروه مذکور ضمن استفاده از بسیاری منابع داخلی موجود در ایران ، به این منابع  قناعت ننموده و با استفاده از شبکه جهانی اینترنت  ده ها  مقاله و گزارش چندین کنفرانس مربوط را در زمینه HRM مورد کنکاش و بررسی قرار داده است .

طرح تحقیقاتی مذکور ، در چهار مرحله به انجام رسیده ، که از قرار ذیل می باشد :

مرحله اول ) مطالعه قوانین اداری و استخدامی جمهوری اسلامی ایران و استخراج مواردی از این قوانین که مرتبط با مقوله مدیریت منابع انسانی و یا خطاب به وزارت بهداشت و درمان و کارکنان آن .

مرحله دوم ) استخراج کلیات و ادبیات مدیریت منابع انسانی با استفاده از منابع علمی داخلی و خارجی .

مرحله سوم ) بررسی موضوعی مدلهای نوین مدیریت منابع انسانی از طریق مقالات و تئوریهای روز جهان در اینترنت و مراجعه به کتابخانه های دانشگاهها و استفاده از متن سخنرانیها و پایان نامه ها .

مرحله چهارم ) ارائه پیشنهادات و الگوهای مناسب برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با در نظر گرفتن الگوهای نوین جهانی و نتایج حاصل از بررسی چالشهای موجود در این بخش .

فهرست مطالب
طراحی ساختار سازمانی
تامین نیروی انسانی
آموزش و بهسازی نیروی انسانی
مدیریت عملکرد
نظامهای پرداخت حقوق و دستمزد
حفظ و نگهداری منابع انسانی
جابجایی و ترک نیروی انسانی
روابط کار
سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی( HRIS )
اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
ادبیات موضوع
روش تحقیق
نتایج تحقیق
منابع و ماخذ

ب)منابع لاتین                 

  ۱)Babed, M.and Balachandran ,”Cost Driver Optimization in Activity Based Costing,”The Accounting Review,(July 1993), PP.563-575.

2)Bennett, P.,”ABM and the Procurement Cost Model,” Management Accounting,(March 1996), PP. 28-32.

3)Bromwich, M.,”Management Accounting: Pathway to Progress,” Management Accounting,(April 1994),PP.39-44.

دانلود فایل